CUKIER CYNAMONOWY

Cukier cynamonowy doskonale nadaje się do wypieków z owocami oraz jako dodatek do słodkich dań: naleśników, gofrów, wafli, ryżu na mleku oraz deserów, kompotów, sałatek owocowych. Ja jednak najbardziej lubię kawę z jego dodatkiem. 

CUKIER CYNAMONOWY
Składniki:
  • 2 szklanki cukru trzcinowego
  • 5 łyżeczek startej kory cynamonowej
  • 2 kawałki kory cynamonowej w całości
Cukier umieszczamy w suchym pojemniczku. Dodajemy starty cynamon*. Mieszamy całość dokładnie. Dorzucamy całe kawałki kory. Słoiczek zamykamy szczelnie i odstawiamy w zacienione miejsce na 7 dni. 



* Kawałeczki kory cynamonowej (tutaj trzy po 7 cm każdy) owijamy w ręcznik jednorazowy, umieszczamy w woreczku foliowym i rozbijamy młotkiem na mniejsze części. Następnie mielimy je w młynku do kawy na miałki proszek. Przesiewamy go przez sitko o drobnych oczkach, żeby zatrzymać grubsze kawałki.

3 komentarze

  1. Jestem wielką fanką cynamonu, a taki cynamonowy cukier jest świetny ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najfajniejsze oprócz tego ,że cudowny ma smak i zapach jest to że można z niego zrobić prezent tak uroczo wygląda w tym słoiku :)Zainspirowałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci bardzo za miłe słowa/konstruktywną krytykę.
Mam nadzieję, że miło spędziłeś u mnie czas.