MUGASGAS - CIASTECZKA Z KARDAMONEM

Przyznam się bez bicia, że o kuchni arabskiej wiem niewiele. Moja cała wiedza opiera się na skojarzeniach. Sezam, daktyle, pistacje, chlebek pita, migdały. Koniec.
Malwina, prowadząca bloga Filozofia Smaku, zorganizowała akcję pt. "IV Festiwal Kuchni Arabskiej". Olśniło mnie! To świetna okazja, żeby poszerzyć wiedzę o tej kuchni.
Zaczęłam szperać po internecie. Natrafiłam na tyle kolorowych, pachnących, egzotycznych blogów, że poczułam się jak na wakacjach. Zdecydowanie najbardziej urzekły mnie desery. Zainspirowana, postanowiłam przygotować kilka z nich i zgłosić je do Malwinkowej zabawy.

MUGASGAS- CIASTECZKA Z KARDAMONEM
Składniki:
  • 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kardamonu
  • 1 puszka (530 g) mleka skondensowanego słodzonego
ponadto
  • 250 ml oleju
  • 1 łyżka posiekanych pistacji
Kardamon łuskamy i rozcieramy w moździerzu na miałki proszek. W dużej misce łączymy przesianą mąkę, proszek do pieczenia, kardamon i mleko skondensowane. Mieszamy ciasto, aż do połączenia się składników. Następnie odkładamy miskę do lodówki na godzinę.
Twarde ciasto wykładamy na stolnicę oprószoną mąką pszenną. Rozwałkowujemy je na placek grubości 5 mm. Wykrawamy trójkąty o bokach 3 cm x 3 cm x 3 cm. Ciastka smażymy w głębokim oleju, aż zrobią się złociste (trwa to około 30 sekund !!!). Wyławiamy je i odsączamy na ręczniku papierowym. Jeszcze ciepłe oprószamy posiekanymi pistacjami.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Dziękuję Ci bardzo za miłe słowa/konstruktywną krytykę.
Mam nadzieję, że miło spędziłeś u mnie czas.